Festészeti ismeretek
Kód:
FEISM
Oktató:
Bukta Imre
Chilf Mária DLA
Dr. habil. Filp Csaba Zoltán DLA
Gaál József
Dr. habil. Károlyi Zsigmond DLA
Kósa János DLA
Dr. habil. Radák Eszter DLA
Dr. habil. Révész László László DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Festő Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 | 2K | 3 |
A tantárgy címe: | Festészeti ismeretek |
A tantárgy rövidített címe: | Festészeti ismeretek |
Tantárgykódja: | FEISM |
Felelős tanszéke: | Festő tanszék |
Oktatója: | Bukta Imre, Chilf Mária, Filp Csaba Zoltán, Gaál József, Halász András, Károlyi Zsigmond, Kósa János, Nemere Réka, Radák Eszter, Révész László László, Wechter Ákos |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati alapismeretek (csak festő hallgatóknak) |
Képzési idő szemeszterekben: | 10 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1-10. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 2 óra |
Tanulmányi szint: | Diploma feltétel |
Tanórák száma összesen: | 540 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
Az oktatás nyelve: | Magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | A szemeszterek egymásra épülnek |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Szóbeli számonkérés |
Tanulmányi követelmények: | A tantárgy az alkotómunkához elengedhetetlen objektív és kritikus figyelem kialakítását célozza. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Szóbeli konzultáció |
Az osztályzat kialakításának módja: | A konzultációk, megbeszélések során felmerülő kérdésekre adott válaszok értékelése. |
Vizsgakövetelmények: | A kiadott feladatok elvégzése, aktivitás. |
Oktatási módszerek: | A hallgatókkal megvitatásra kerülnek olyan kérdések, amelyek azt vetik fel, hogy miből táplálkozott (táplálkozik) egy-egy alkotói magatartás. Alkotói módszerek elemzése. |
Javasolt tanulási módszerek: | Az osztályvezető tanárok előadásai, majd a hallgatók beszámolói az általuk választott kedvelt a XX. és XXI. században használt stílusról, módszerről, technikáról. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 2-3 feladat. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Kutatás, előadás |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Segítse a hallgatókat, saját alkatuknak megfelelő munkamódszerek kialakításában, hogy kortárs és történeti példák ismeretében tudatosíthassák lehetőségeiket. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Osztályvezető tanárok előadása művészettörténeti példák felhasználásával, a XX. és XXI. században megjelenő új anyaghasználatok ismertetése. Az osztályvezető tanár ismerve a hallgató érdeklődését, teljesítő képességét, eddigi munkáit elemezve határozza meg a soron következő feladatot. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | A tantárgyat tanító tanárok a szemeszter elején ismertetik a szakirodalmat a hallgatókkal. |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | - |